تبلیغات

دویست و شصت و هشتمین نشست «کتاب‌خوان» در شهرستان خرمدره برگزار شد

دویست و شصت و هشتمین نشست «کتاب‌خوان» در شهرستان خرمدره برگزار شد

دویست و شصت و هشتمین نشست «کتاب‌خوان» با حضور جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در شهرستان خرمدره‌ی استان زنجان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان، دویست و شصت و هشتمین نشست «کتاب‌خوان» روز چهارشنبه بیست و پنجم آذر با حضور امام جمعه خرمدره، کتابداران، نویسندگان و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات فرهنگسرای امام خمینی(ره) خرمدره‌ی استان زنجان برگزار شد.

معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده در این نشست، به شرح زیر است:

«دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی/ ارائه توسط: سپیده برجی (مسئول کتابخانه عمومی توحید خرمدره)

کتاب دختر شینا خاطرات زندگی قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به قلم بهناز ضرابی‌زاده است. دختر شینا روایت زندگی دخترکی است که پدر و مادرش به خاطر حفظ حریم حیا او را راهی کلاس‌های مختلط مدرسه در آن سال‌ها نکردند. دختری که چون مدرسه نرفت، بی‌سواد بود، اما باور و ایمانش با ثبات بود. زنی که روزهای مجردی، اتاق زندگی‌اش را با چفیه و پلاک و سربند و قمقمه و فشنگ و تور استتار تزئین نکرده بود. کسی که شب‌ها خواب خمپاره و تانک و خط مقدم و عملیات را نمی‌دید. کسی که نه فکر و ذکرش جهاد و شهادت بود و نه آرزویش. شاید تا آن موقع نه دعای عهدی خواند بود و نه عاشورایی. اما روزگار او را طوری بار آورد که صبر و ایستادگی‌اش در روزهای جنگ او را لایق مقام شهادت کرد.

«استرس و افسردگی؛ سرماخوردگی روحی» نوشته حمیدرضا اشرفی/ ارائه توسط: علی‌اکبر زارع (مدرس دانشگاه)

در این کتاب موضوعات مرتبط با استرس در سه بخش استرس، افسردگی و ویتامین‌‎های روح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نویسنده در این کتاب از استرس به عنوان حالت اضطراب و فشار درونی که انسان برای مواجه شدن با خطر یا مشکلات جدی همراه با ترشح هورمون‌هایی خود را برای مقابله آماده می‌کند؛ یاد کرده است. به تعبیر نویسنده کتاب، مطالعات نشان داده است که استرس مزمن و مقادیر بالای هورمون می‌تواند منجر به کاهش سلول‌های مغزی و آسیب به آنها و در نتیجه آسیب به حافظه و عملکرد افراد گردد.

«سفرنامه برادران امیدوار» نوشته عیسی و عبدالله امیدوار/ ارائه توسط: ناصر حسینخانی (نویسنده)

سفرنامه توسط عیسی امیدوار و عبدالله امیدوار (برادران امیدوار) نوشته شده است. این دو برادر اولین ایرانیانی هستند که به شکل تخصصی و حرفه‌ای، در سال ۱۳۳۳ عزم کردند تا جهان را بکاوند. بین سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۴۳ کمتر کسی پیدا می‌شد که نام آنان را نشنیده باشد. این سفرجنبه تحقیقاتی داشته و به زندگی انسان و نحوه پیدایش انسان در بخش‌های مختلف کره خاکی توجه ویژه‌ای داشته اند.این دو برادر به نقاط مختلف دنیا سفر کردند و از مشاهدات خود فیلمبرداری کردند. فیلم‌های آنها در زمان خود از شبکه‌های تلویزیونی جهانی نیز پخش می‌شد.

«جاده جنگ» نوشته منصور انوری/ ارائه توسط: رویا هادی‌لو (مسئول کتابخانه عمومی استاد شهریار خرمدره)

جاده جنگ عنوان رمانی پنج جلدی است که منصور انوری آن را نوشته است. جلد اول این کتاب در سال 1389 توسط انتشارات سوره مهر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. در یک نگاه کلی، داستان این اثر، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به پایان می‌‌رسد. البته در جلدهای میانی این مجموعه واقعه 15 خرداد 1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی، خرابکاری‌های گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان هم به تصویر ‌کشیده می‌شود.

«قصه‌های مجید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی/ ارائه توسط:‌ الهام عطایی (مدرس دانشگاه)

قصه‌های مجید به زبان صمیمی و دوست‌داشتنی نگارش شده‌است و روایت‌گر لحظاتی از زندگی نوجوانی به نام مجید است. بعدها مجموعه تلویزیونی از روی آن ساخته شد که در سال‌های اخیر در برنامه کودک و نوجوان از صدا و سیمای ایران پخش شد. از کاراکترهای اصلی این کتاب و مجموعه، می‌توان به «مجید» و «بی‌بی» اشاره کرد. مجموعه تلویزیونی قصه‌های مجید، از محبوبیت خاصی در میان کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان برخوردار شده‌بود. کارگردان این مجموعه تلویزیونی کیومرث پوراحمد، کارگردان نام آشنای ایرانی است. قصه‌های مجید جایزه کتاب برگزیده سال ۱۳۶۴ را به خود اختصاص داده ‌است. 

«شاه میداس و انگشتان جادویی» نوشته علی خاکبازان/ ارائه توسط: فاطمه جداخانی (عضو کتابخانه)

شاه میداس عاشق سکه‌های طلا و دخترش است. وقتی به پیرمردی کمک می کند، جوانی ظاهر می‌شود و اعلام می‌دارد که حاضر است آرزوی او را برآورده سازد. آرزوی شاه میداس این است که به هرچه دست بزند، طلا شود. جوان آرزوی شاه را برآورده می‌کند اما حاصل آن می‌شود که لطافت، زیبایی و روح زندگی از قصر و باغ و دخترش رخت برمی‌بندد. شاه پشیمان می‌شود و درصدد جبران اشتباه خود برمی‌آید. تصاویر رنگی این افسانه‌‌ی کوتاه که بیشتر از رنگ‌های زرد طلایی استفاده شده است، نقشی قابل توجه دارند و موضوع حرص و طمع و فاقد ارزش بودن طلا در مقایسه با ارزش‌های معنوی با زبانی روان به زیبایی تصویر می‌شود. داستان چون بیشتر افسانه‌ها کارکرد اخلاقی- تربیتی دارد و عشق میان پدر و فرزند و عشق به طبیعت را به خوبی بازمی‌نمایاند.

«عباس دست طلا» نوشته محبوبه معراجی‌پور/ ارائه توسط: مهنا هادی‌لو (عضو کتابخانه)

این کتاب نگاهی به عملکرد بسیجیان فنی و تعمیر کار واحد پشتیبانی و تدارکات سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع‌مقدس دارد.

خاطره‌نگار اثر، ماجراها را از زمانی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشته، آغاز می‌کند. عباس‌علی باقری با مروری کوتاه بر زندگی‌اش و دودلی‌های خود برای حضور در جبهه‌ها، از زمانی می‌گوید که تصمیم می‌گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن جا چه کاری از دستش بر می‌آید.

«عقاید یک دلقک» نوشته هاینریش و ترجمه محمد اسماعیل‌زاده/ ارائه توسط: مسعود جعفری (دانشجو)

کتاب در ارتباط با پسری به اسم شنیر از یک خانواده پولدار آلمانی است که به شغل دلقکی روی می‌آورد و با دختری مذهبی به اسم ماری که عاشق او بوده زندگی می‌کرده است. اما بعد از مدتی ماری به علت سخنان دوستان کاتولیکش و کشش مذهبی و احساس گناه از او جدا شده و با یک مرد کاتولیک ازدواج می‌کند. این موضوع تمام زندگی هنری شنیر را نابود می‌کند و بسیار فقیر می‌شود. او سعی می‌کند به آشنایانش تلفن بزند و به این ترتیب خاطرات گذشته را مرور می‌کند.

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

منبع :http://www.iranpl.ir/Portal

پاسخ دهید

2 نظر

Iransmspanel  ۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۲۳:۱۸:۴۴

سلام دوست عزیزم از اینکه با وبلاگ شما آشنا شدم خوشحالم . اگر تمایل به داشتن یک پنل رایگان اس ام اس هستی لطفا اینو بخون : به این سایت یه لینک بده : http://iransmspanel.ir توضیح رو هم بنویس : پنل پیامک بعد که توی پیوندهای روزانه یا لینک هات به این سایت لینک دادی لطفا به من یه ایمیل بزن : [email protected] بعد آدرس سایتت که توش به این سایت لینک دادی رو بده ، منم برات یه پنل رایگان اس ام اس میدم تا بتونی باهاش به راحتی برای هرکسی خواستی در هر شهری ، پیامک بفرستی ! پس لطفا به http://iransmspanel.ir لینک بده و عنوان لینک رو هم بنویس : پنل پیامک منتظر دریافت ایمیلت هستم . ------------------------------------- وب سایت ما : http://iransmspanel.ir تلفن تماس : 02166090292 - 02166

BHW  ۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۳:۴۹:۲۱

My spouse and I absolutely love your blog and find most of your post's to be exactly I'm looking for. Would you offer guest writers to write content for you personally? I wouldn't mind composing a post or elaborating on a lot of the subjects you write about here. Again, awesome weblog!

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!