تبلیغات

کتاب ماه خرداد ماه 96

کتاب ماه خرداد ماه 96

 

عنوان کتاب: صراط؛ نوشته: علی صفایی حائری؛ انتشارات لیلة القدر؛ تعداد صفحات: 204

صراط نام کتابی است از مرحوم استاد علی صفایی حائری که پیرامون مفاهیم عمیق و پیام‌ها کمتر شنیده شده سوره حمد است. این که چرا حمد را ام‌الکتاب نامیده‌اند؛ چرا ما گرفتار معبودها هستیم و چگونه می‌توان از این سطح عبور کرد و به یگانه معبود حقیقی رسید؛ ملاک‌های شناخت حق از باطل چیست؛ تبیین نقش مهم خلوت و تفکر در پیمودن راه خدا؛ تعیین مهمترین ویژگی‌های سه گروه انعام یافته، مغضوب‌ها و گم‌شده‌ها که در پایان سوره حمد ذکر شده‌اند؛ برخی از مباحث این کتاب است که استاد صفایی با بیانی متفاوت و بدیع به شرح آن پرداخته است. استاد برای شرح و بیان هر چه بهتر آیات سوره حمد علاوه‌بر سایر آیات قرآن کریم از دیگر منابع مهم روایی نظیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به خوبی بهره‌برده است.

این کتاب هم مانند اکثر آثار استاد صفایی مخاطب را به تفکر و تعقّل عمیق در مسئله هدف زندگی دعوت می‌کند، منتها روش بحث به شکلی است که مخاطب را از مباحث نظری صرف در این مورد عبور می‌دهد و دامنه تأثیر این بحث عمیق را در سبک‌زندگی و تصمیمات روزمره آدمی نیز گره می‌زند و شاید بتوان گفت که این مهمترین وجه تمایز کتاب با سایر آثار مشابه است.

پاسخ دهید

4 نظر

noxioussilhouet48.snack.ws  ۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۰۷:۳۹:۲۷

Touche. Great arguments. Keep up the great work.

http://twilapierron.wordpress.com  ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۷:۳۴:۰۷

I am curious to find out what blog system you're utilizing? I'm having some small security problems with my latest blog and I would like to find something more secure. Do you have any recommendations?

Taylor  ۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۱۵:۵۳:۴۲

Right now it looks like Expression Engine is the preferred blogging platform available right now. (from what I've read) Is that what you are using on your blog?

std home test  ۱۳۹۶/۰۴/۰۲ - ۱۷:۱۵:۰۹

ریشه از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن مناسب در آغاز آیا نه حل و فصل بسیار خوب با من پس از برخی از زمان. جایی درون پاراگراف شما در واقع موفق به من مؤمن اما فقط برای کوتاه در حالی که. من با این حال مشکل خود را با جهش در منطق و یک ممکن است را سادگی به پر کسانی که معافیت. که شما که می توانید انجام من را بدون شک تا پایان در گم.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!