تبلیغات

ابلاغ و انتشار سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای سال 1395 نهاد

ابلاغ و انتشار سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای سال 1395 نهاد

از نامگذاری سال 1395 به نام «سال خواندن» از سوی نهاد، اصول کلی حاکم بر فعالیت‌های نهاد در این سال و سیاست‌ها و شاخص‌های بخش‌های مختلف از سوی دبیرکل نهاد در قالب سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای سال 1395 ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پس از تأمین تقریبی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات با کیفیت در کتابخانه‌های عمومی، بهبود معیشت و ارتقای منزلت اجتماعی کتابداران در پرتوی اجرای سیاست «کتابدار محوری» و ارائه آموزش‌های متنوع در حوزه‌های مختلف، همزمان با آغاز سال 1395، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن نامگذاری امسال به نام «سال خواندن»، سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای‌اش در سال جاری را منتشر و ابلاغ کرده است.

در ابتدای این سند، اصول حاکم بر سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای سال 95 ذکر شده است که عبارتند از: «ترویج و تبلیغ تجربه مثبت خواندن با تمرکز بر لذت خواندن و نشان دادن سودمندی‌های خواندن؛ تبدیل کتابخانه‌ عمومی به پاتوقی برای خواندن و ارائه خدمات مبتنی بر محوریت فضای کتابخانه؛ طراحی، اقدام و ارتقای فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی حول موضوع خواندن با محوریت قراردادن اولویت‌های محلی؛ معرفی سبک زندگی مطالعه‌محور و فعال سازی اعضای موجود از اصول کلی حاکم بر فعالیت‌های نهاد در سالجاری خواهند بود.»

در بخش دوم این سند، سیاست‌ها و شاخص‌های فضا، کتابخانه، عضو، کتابدار، خدمات، منابع، پژوهش و آموزش، برنامه‌های فرهنگی، خدمات جنبی و تبلیغات و مدیریت مشارکتی توصیف و تبیین شده است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پس از بررسی، کارشناسی و استفاده از نظرات و تجربیات جامعه کتابداری کشور در دوره جدید فعالیت‌هایش در دو سال اخیر، ضمن هدف‌گذاری و نامیدن سال 1395 به نام «سال خواندن»، تلاش می‌کند با ارائه خدمات متنوع و با کیفیت‌تری را به‌واسطه‌ی کتابخانه‌های جذاب ارائه کرده و فعالیت‌هایش را به صورت متمرکز گسترش دهد.

پیش از این دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سال 1395 را «سال خواندن» برای کتابخانه‌های عمومی نامگذاری کرده بود. سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای «سال خواندن» را اینجـا ببینید

 

پاسخ دهید

1 نظر

BHW  ۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۷:۴۲:۵۸

It's appropriate time to make some plans for the future and it's time to be happy. I've read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or suggestions. Perhaps you could write next articles referring to this article. I wish to read even more things about it!

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!