تبلیغات

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش مرکزی شهرستان خدابنده

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش مرکزی شهرستان خدابنده

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش مرکزی شهرستان خدابنده سه شنبه 29 دی به ریاست آقای بیگدلی بخشدار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی بخش مرکزی شهرستان خدابنده و با حضور دیگر اعضای انجمن برگزار شد.

 

 

آقای بیگدلی بخشدار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی بخش مرکزی شهرستان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) و به فرجام رسیدن برجام توسط تیم مذاکره کننده دولت اعتدال و امید  مطالبی را در خصوص مطالعه بیان کرد و گفت: مطالعه کتاب باعث می شود انسان روحش صیقل یافته و از کسالت به دور باشد.

بیگدلی با اشاره به طرح نشست کتابخوان توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نشست مذکور را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه  بسیار مثبت خواندند و بر اطلاع رسانی از طریق کتابخانه ها،آموزش و پرورش،شهرداران و شوراهایاسلامی تاکید کردند .

در ادامه بیگدلی از شهرداران شهرهای بخش مرکزی خواست تا اهمیت ویژه ای به کتابخانه های عمومی قائل شده و برای کارهای فرهنگی عدم اعتبار و بودجه را مطرح نکنند.

 

سید مهدی موسوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز در خصوص برگزاری اولین نشست کتابخوان در شهرستان و نحوه ثبت نام در نشست مطالبی را بیان کرد و گفت:علاوه بر برگزاری نشست مذکور،نشست کتابخوان مدرسه ای در مدارس هر ماه در یک کتابخانه ضرورت اجرایی در شهرستان را دارد. سپس به اهداف برگزاری این نشست ها برای برپایی نهضتی در جهت رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر کشور؛ به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده ، ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، اشاره کرد.

در ادامه موسوی به ساختمان خیری واگذار شده توسط خانواده مرحوم حاج چراغعلی رسولخانی برای ایجاد کتابخانه عمومی اشاره و به تجهیز این کتابخانه تا شروع دهه فجر و افتتاح در این ایام خبر داد و گفت ما باید نسبت به شناسایی خیرین کتابخانه ساز در سطح شهرستان تلاش نموده و از ظرفیت این قشر از جامعه در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

  ایشان سپس به معرفی کتاب باستان شناسی شهرستان خدابنده تالیف ابراهیم سجاسی قیداری انتشارات صفیر سیمرغ زنجان سال 93،که در هفت فصل نوشته شده و به موضوعات مختلف در فصول مذکور از جمله شرایط جغرافیایی شهرستان خدابنده،باستان شناسی شهرستان خدابنده،راههای مواصلاتی و ارتباطی قیدار،آثار باستانی بخش مرکزی قیدار،موقعیت جغرافیایی شهر باستانی سجاس و آسیابهای آبی و سدهای خاکی  پرداخته است..

 

سپس برجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی ضمن تشکر از کمک و مساعدت شهرداریهای تابعه بخاطر واریز سهم نیم در صد کتابخانه های عمومی،نسبت به روند اجرایی مصوبات جلسه قبل پرداخت و توضیحاتی را در این زمینه از مسئول پیگیری مصوبات خواستار شد.و همچنین قول مساعد برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام دهه فجر از جمله نمایشگاه کتاب با هدف اهداء در کتابخانه های عمومی را دادند.

برجی سپس به در دسترس قرار دادن کتاب برای علاقمندان در دورترین جای شهرستان را یکی از رسالتهای مجموعه دانست و گفت تمامی دستگاههای فرهنگی باید در پیشرفت این رسالت و فرا گیر نمودن کتاب را برای علاقمندی به مطالعه در بین مردم حتی در دورترین روستاها قدم برداشته و سهیم باشند.

 در ادامه شهرداران شهرهای سهرورد،کرسف و نوربهار به گزارش واریزی سهم نیم درصد کتابخانه ها در سال 94 پرداختند و به واریز سدن مابقی سهم کتابخانه ها تا پایان سال به حساب انجمن بر طبق قانون،قول مساعد را دادند.

  

 در پایان، هر یک از اعضای انجمن نظرات خود را در خصوص برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در دهه فجر مطالبی را بیان و اعلام امادگی برای اجرایی شدن برنامه ها را نمودند.

پاسخ دهید

1 نظر

BHW  ۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۲۱:۱۱:۳۳

I am curious to find out what blog platform you have been using? I'm experiencing some small security issues with my latest blog and I would like to find something more safeguarded. Do you have any solutions?

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!