تبلیغات

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده چهارشنبه 22 دی به ریاست خانم میرزایی معاون فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده و با حضور نیک بخش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و دیگر اعضای انجمن در محل سالن جلسات فرمانداری خدابنده برگزار شد.

 

مهندس میرزایی معاون فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در ابتدای این جلسه با تاکید بر ضرورت احداث کتابخانه عمومی در شهر قیدار در خصوص موانع موجود در ارتباط با زمین واگذار شده جهت راه اندازی کتابخانه عمومی شهر قیدار گفت: در خصوص شهرداری و شورا هیچ مشکلی به لحاظ واگذاری وجود ندارد و در نقشه جامع شهر قیدار کاربری زمین مذکور به عنوان فضای فرهنگی لحاظ شده است.

ایشان خواستار واریز سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی شهرستان طبق قانون و ایجاد و راه اندازی ایستگاه مطالعه یا پیک مهر در مرکز شهر قیدار جهت ترویج فرهنگ مطالعه در اماکن عمومی شد.

میرزایی همچنین از تلاشهای روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه ها عمومی شهرستان در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی من جمله نمایشگاه کتاب،نمایشگاه مطبوعات و نقاشی در کتابخانه های عمومی  تقدیر وتشکر نمود.

نیک بخش مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان نیز از اعتبار تخصیص یافته برای شروع عملیات کتابخانه عمومی شهر قیدار به مبلغ 250 میلیون تومان خبر داد و  افزود: در ادامه کار نیز اعتبارات خوبی برای این کار در نظر گرفته خواهد شد. و لازم است شهرداری ، شورای اسلامی و اداره اوقاف شهر قیدار نسب به حل مشکل زمین واگذار شده در زمینه قرارداد اوقافی اقدام جدی نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کتابخانه های عمومی را جزء مبلمان شهری عنوان و یاد آور شد، شهرداریها ضرورت دارد بر اساس ماده 6 قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور که مکلفند همه ساله حداقل نیم درصد از کل در آمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه ها در اختیار انجمن کتابخانه عمومی شهر مربوطه قرار دهند و این کار بایستی یا همدلی و وفاق بین شهرداری،شورا و اداره کتابخانه های صورت پذیرد.

نیک بخش عنوان داشت:اگر کتاب نبود تاریخ گذشتگان فراموش می شد و ما باید با برنامه ریزی مناسب در جهت ترویج این یار مهربان از طریق پتانسیل ارگانهای مختلف از جمله آموزش و پرورش و سپاه در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش نماییم و تا بتوانیم کتاب خواندن و مطالعه را به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج دهیم چرا که  جای کتاب را هیچ چیز نمی گیرد حتی فضای مجازی،چرا که این فضا فراموش شدنی است ولی کتاب خیر.

رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: ما باید مطالعه را از خودمان شروع کنیم طوری که در هر جلسه ای کتابی را که خواندیم به سایرین نیز معرفی کنیم این کار نیز می تواند در ترویج کتاب و کتابخوانی موثر واقع شود.

سید مهدی موسوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده نیز گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان طبق شاخصهای فرهنگی ارائه و به مقایسه وضعیت موجود کتابخانه های عمومی شهرستان با استانداردهای تعیین شده پرداخت.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!