تبلیغات

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد خبر داد:

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد خبر داد:

محمد اله یاری فومنی از آغاز فرآیند رصد و جمع آوری فهرست تازه های نشر از روز نخست برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با توجه به وعده دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جهت اختصاص بودجه حاصل از صرفه جویی عدم حضور نهاد در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: پس از پایان تهیه فهرست تازه های نشر، فهرست عناوین در اختیار کتابداران قرار خواهد گرفت تا آنها با توجه به شناختی که از  نیاز مخاطبان و جغرافیای فرهنگی کتابخانه‌های خود دارند، اقدام به انتخاب کنند.

وی در ادامه، ضمن اشاره به سیاست راهبردی نهاد در خصوص تجهیز ویژه‌ی بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی خاطر نشان کرد: در فرآیند رصد و تهیه فهرست، کتاب های کودک و نوجوان در اولویت است و حداقل 50 درصد عناوین پیشنهادی به کتابداران، مربوط به این حوزه خواهد بود.

اله یاری همچنین اضافه کرد: پس از تجمیع درخواست‌های کتابداران، بلافاصله مراحل سفارش، دریافت و ارسال منابع به کتابخانه‌ها آغاز می شود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در پایان با ابراز امیدواری نسبت به همکاری ناشران کشور تصریح کرد: امیدواریم با همکاری موثر اهالی نشر کشور در تحویل به موقع منابع، ثمرات این اقدام فرهنگی نهاد، در رابطه با عدم حضور در نمایشگاه کتاب امسال، به نفع تهیه کتاب و تجهیز کتابخانه ها، بیش از پیش نمود پیدا کرده و سایر دستگاه ها نیز برای الگوبرداری از این اقدام ترغیب شوند.

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!