تبلیغات

مراکز مشاوره کتاب در سراسر کشور راه اندازی می شوند

مراکز مشاوره کتاب در سراسر کشور راه اندازی می شوند

معاون توسعه کتابخانه های عمومی کشور:مراکز مشاوره کتاب در سراسر کشور راه اندازی می شوندمعاون توسعه کتابخانه های عمومی کشور در همایش معاونین ادارات کل کتابخانه های عمومی سراسر کشور که در چابهار برگزار می شود از راه اندازی مراکز مشاوره کتاب در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، مجد الدین معلمی ضمن تاکید بر لزوم گسترش کتابخوانی در میان افراد جامعه گفت: با اشاره به سند چشم انداز 1404، در حال حاضر از جمعیت 70 میلیون نفری ایران تنها 2میلیون نفر عضو کتابخانه ها هستند که باید با برنامه ریزی مناسب این تعداد به پنج برابر افزایش یابد.

معاون توسعه کتابخانه ها با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: باید مطالعه و کتابخوانی را از میان کتابداران و کارشناسان آغاز کرد و همه کتابداران و کارشناسان ستادی باید کتابخوانی را جزء کارهای روزمره خود قرار دهند.

ایرج حیدر فرماندار چابهار نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین از تلاش های نهاد کتابخانه های عمومی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه تقدیر و خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی در جهت دستیابی با اهداف سند چشم انداز 1404 شدند.

اسفندیار زید آبادی نیز در این جلسه  با اشاره به عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: در حال حاضر 56 کتابخانه با 29639 عضو در استان فعال می باشند.

وی اجرای طرح ایستگاه های مطالعه در کشور را مهمترین طرح اجرایی نهاد کتابخانه های عمومی کشو دانست و خاطرنشان کرد: با استقرار این ایستگاه ها سهم سرانه مطالعه 5/2 برابر افزایش یافته است.

وی در پایان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ امانت کتاب از ایستگاه های مطالعه در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!