تبلیغات

ایستگاه مطالعه در حوزه کتابخوانی نهضت جدیدی در کشور ایجاد می‌کند

ایستگاه مطالعه در حوزه کتابخوانی نهضت جدیدی در کشور ایجاد می‌کند


استاد ادبیات فارسی و کارشناس برنامه‌های ادبی طرح ایستگاه مطالعه را مهم و قابل اعتنا دانست و گفت: داشتن کتابخانه ای عمومی در فضاهای عمومی کشور امری بسیار ضروری است که باعث ایجاد فضای مطالعه در کشور می شود.

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دکتر اسماعیل آذر، مدیر گروه ادبیات فارسی سازمان فرهنگی اکو اظهار کرد: طراحی ایستگاه مطالعه برای همه هموطنان ما یکی از اقدامات قابل اعتنا محسوب می شود و این کار می تواند نهضتی جدید را در حوزه کتابخوانی در کشور ایجاد کند.

 

وی ضمن تاکید بر مبارک بودن ایجاد کتابخانه در اماکن عمومی و اظهار خرسندی از این طرح افزود: اما یک شرط بسیار مهم بر این طرح مترتب می باشد و آن این است که چه کتاب‌هایی عرضه می شود.

 

وی در ادامه افزود: در این بخش اصل حرف با استادان دانشگاه‌ها است. خاص علوم انسانی و خاص زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، فلسفه و متخصصین رمان و قصه. یعنی برای انتخاب کتابها شما باید از این افراد پرس جو کرده و از آنها مشورت بخواهید.

 

دکتر آذر گفت: به طور یقین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آمارهایی در مورد علایق و عقاید مردم دارد که آن آمارها ارزشیابی شده و بر روی این مسئله که هم اکنون جامعه ما به چه موضوعاتی نیاز دارد فکر شده است.

 

وی با اشاره به محدودیت قابلیت‌های یک کتابخانه عمومی در یک مکان عمومی گفت: طبعاً یک کتابخانه موقت نمی تواند شامل انواع کتاب‌ها در انواع زمینه‌ها باشد بلکه باید بیشتر به کتابهایی توجه کند که اولاً بتواند برای همه مفید فایده قرار گیرد مثل کتاب شاهنامه و یا گلستان سعدی، دوماً از کتابهایی می توانید استفاده کنید که جذابیت‌های دینی دارند مثل انتخاب آیات شریفه ای از قرآن به همراه ترجمه و حاشیه نویسی‌های ساده و سوماً کتاب‌های تاریخی مانند تاریخ غزنویان، تاریخ افشاریه، تاریخ عاشورا و... همچنین کتاب‌های ویژه کودکان، رمان و داستان‌های معاصر نیز از جمله عناوین پر مخاطب و پر طرفدار هستند.

 

وی اظهار کرد: در صورت ارائه چنین کتاب‌های و رعایت نکاتی که یاد آور شدم شما با سیل کتابخوان‌ها و مراجعین مواجه خواهید بود.

 

مجری و کارشناس برنامه‌های ادبی تلویزیونی گفت: این شرایط که مخاطبین به سهولت و با تخفیف بالا می‌توانند کتاب‌ها را خریداری کنند، یعنی اگر فردی کتابی از کتاب‌های جایگاه مطالعه را دوست داشت می‌تواند آن را همان جا خریداری کند، باعث می شود ارزش کتاب‌هایی که ارائه می‌شود بسیار بالا برود.

منبع :  نهاد کتابخانه های عمومی کشور

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!