تبلیغات

اخلاق پیامبر واخلاق ما

اخلاق پیامبر واخلاق ما

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، سالهاست که غرب در مواجه با دین مبین اسلام، رویه ی تخریب و ایجاد هراس را در پیش گرفته است. و در سال های اخیر رسانه های غربی صریحا شخصیت پیامبر اعظم (ص) را نشانه گرفته اند.
به همین بهانه، جلال رفیع که پانزده سال بود کمتر دست به قلم می برد، یادداشت های روزانه ی «دریچه» را که در روزنامه اطلاعات می نوشت به دست انتشار سپرد تا با عنوان «اخلاق پیامبر و اخلاق ما» روانه ی بازار شود. نویسنده ی کتاب آن را این گونه توصیف می کند:« نو نگاهی است به سلوک اخلاقی پیامبر و نقد طنز آمیز خلقیات خودمان.»
بخشی از مطالب کتاب مذکور، محصول گفت وگوهایی است که سال‌ها پیش در پاریس و پکن و تهران با دینداران و بی‌دینان انجام گرفته است.
برخی از سرفصل‌های کتاب « اخلاق پیامبر و اخلاق ما» عبارت است از: ماهواره‌های من!، محمّد و مسیح، رؤیای ملیکا، مدینه عصر تو و مدینه عصر من، در فضایل و مناقب ریاکاری( ! )، چریدن در مرتع آبروی دیگران، افسانه ای به نام وفاداری( ! ) ، ستّارالعیوب و عبّاسقلی‌خان، جوهر مشترک ادیان، اخلاق خیابانی در کوچه‌های کافرستان( ! ) ، دین و انتخاب و آزادی، عشق و عقل ، نامه ها و پاسخنامه ها، اسامی نامه نگاران و...
رفیع در دهه ی شصت در اطلاعات و کیهان می نوشت و نوشته هایش عموماً دارای مایه ای از طنز و انتقاد شیرین بود. «یادداشت محمد و مسیح» مربوط به سفر سال 1374 پاریس است در دفاع از کیان پیامبر رحمت و بحث با پاریسی ها!«آیین مسلمانی و چین و شکن آن» هم مربوط است به سفر سال 1362 نویسنده به چین. بقیه یادداشت ها هم تهرانی هستند و عموما تلاشی در زدن تلنگری به ما. نقدی طنزآمیز بر رفتارهای خودمان و مقایسه ای میان آنچه هستیم و آنچه پیامبر اکرم (ص) بود؛ پیامبری که قرار است قدم جای قدم هایش بگذاریم.
اداره کل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، این کتاب را برای 1000 کتابخانه یعنی برای همه شهرهای کشور و برای بزرگ ترین کتابخانه آن شهر در سراسر کشور خریداری و ارسال نموده است  و علاقمندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی، این کتاب را تهیه و مطالعه کنند.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!