تبلیغات

تجلیل از خادمان کتاب استان زنجان

تجلیل از خادمان کتاب استان زنجان

مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان زنجان روز یکشنبه مورخ 21/8/91 همزمان با دومین روز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همت اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان درمحل سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد و از خدمات خادمان کتاب استان تجلیل به عمل آمد.

مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان زنجان روز یکشنبه مورخ 21/8/91 همزمان با دومین روز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همت اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان درمحل سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد و از خدمات خادمان کتاب استان تجلیل به عمل آمد.
دراین مراسم آقای دکتر رئوفی‌نژاد استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی مدیر کل محترم امور استانها و انجمنهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، احمدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا عابدی از اساتید حوزه و دانشگاه، احمدخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، فرمانداران شهرستان‌ها، خیرین و حامیان کتابخانه‌های عمومی، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان، شهرداران‌، کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان، فعالان گروه‌های هفت ‌گانه‌ی عصر کتاب، کتابخوانان فعال گروه‌های مختلف سنی و همچنین تنی چند از رؤسای سازمان‌ها، مدیران دستگاه‌ها، نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری‌ها و... حضور داشتند.
در این مراسم ابتدا دکتر رئوفی‌نژاد، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده سرانه مطالعه مفید در استان زنجان 81 دقیقه و 31 ثاینه اعلام شده که این میزان در سطح کشور 76 دقیقه و 10 ثانیه است.
وی اظهار کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی استان زنجان طی چند سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.
 
عضو شورای عالی اداری کشور همچنین توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم را در افزایش سرانه مطالعه بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: این مهم با کارهای صورت گرفته در استان زنجان روند رضایت بخشی داشته است.
وی ادامه داد: خیرین کتابخانه ساز نیز در توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش سازنده ای داشته اند.
رئوفی نژاد با اشاره به اینکه آنگونه که باید و شاید از ظرفیت های موجود استان برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده نشده است افزود: هم اکنون کتابخانه های متعددی در سازمان ها و ارگان های مختلفی وجود دارد که بهره گیری مناسب در این حوزه نتیجه تاثیر گذاری به همراه دارد.
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی مدیرکل امور استانها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: طی فعالیت دولت نهم و دهم شاخص های کتابخانه ای کشور رشد پنج برابری یافته است.
حاج آقا حسینی افزود: شاخص های کتابخانه ای در چهار حوزه کتاب، زیربنا، صندلی و کتابخانه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی یادآورشد: با اقدامات انجام شده تعداد کتابخانه ها و شاخص مربوطه در استانهای مختلف کشور رشد قابل توجهی داشته است.
مدیرکل امور استانها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد کتابخانه های عمومی و مطابق با استانداردهای کشور بیش از گذشته توسعه است.
حجت الاسلام حسینی یادآورشد: در اولین سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی 400 باب کتابخانه در کشور وجود داشت که هم اکنون این تعداد به دو هزارو 800 باب افزایش یافته است.
وی ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه برنامه های متولیان امور کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور قرار گیرد.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه برنامه های متعددی برای پیشبرد فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور مورد توجه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: بر اساس افق چشم انداز 20 ساله کشور ایران در چهار شاخص کتابخانه ای باید رتبه نخست را در منطقه خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و آسیانه میانه کسب کند.
سپس احمدخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن ارائه‌ی آمار کتابخانه‌های عمومی استان، اهم فعالیت‌های اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان درسال جاری را تشریح نمود.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون هفت باب کتابخانه در این استان در دست احداث است، گفت: با بهره برداری از این تعداد پروژه 39 هزار مترمربع به زیر بنای فعلی کتابخانه های عمومی استان افزوده می شود.  
 
محمد ربیع احمدخانی افزود: با افتتاح این تعداد کتابخانه 113 هزار و 28 متر مربع نیز به مساحت کتابخانه های استان افزوده می شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان درپایان از حمایت‌های استاندار زنجان از احداث کتابخانه‌های عمومی و توجه ویژه به ترویج فرهنگ کتابخوانی تقدیر کرد.
در این مراسم همچنین حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا عابدی از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت ویژه وجایگاه ارزنده کتاب در زندگی مردم اظهار داشت: کتابخانه ها باید به مرکز دینی، ملی و فرهنگی در جامعه تبدیل شوند.
حجت الاسلام عابدی افزود: کتابخانه ها باید با تغییر نگرش در فعالیت ها تحولی اساسی را در امر خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف ایجاد کنند.
وی اظهار نصریح کرد: هم اکنون اسناد و کتب نفیسی در کشور و در مراکز مختلفی و یا توسط افراد نگهداری می شوند که انتقال آنها به کتابخانه ها می تواند به رشد و بالندگی بیشتر منجر شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه با وجود پیشرفت های قابل توجه در حوزه مجازی، کتاب و فرهنگ کتابخوانی جایگاه خود را حفظ کرده است گفت: با وجود توسعه و گسترش رسانه های دیجیتالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مردم به ویژه قشر جوان به مراتب افزایش یافته است.
وی ادامه ادامه داد: برای ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی باید چگونگی روش های مطالعه در بین مردم به ویژه قشر جوان اموزش داده شود.
حجت الاسلام عابدی با اشاره به اینکه بسیاری از کتب نفیس چاپ ایران در آمریکا مورد نگهداری قرار می گیرد افزود: این روند به دلایل مختلفی رخ داده که وجود این کتب می توانست به پویایی و رشد بیشتر فرهنگ مطالعه در جامعه منتهی شود.
در ادامه‌ی مراسم با اهدای لوح از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور وهمچنین کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان از حمایت‌های دکتر رئوفی‌نژاد از کتابخانه‌های عمومی، تجلیل به‌عمل آمد.
همچنین از200 نفر از خادمان کتاب استان از جمله خیرین و حامیان کتابخانه‌ها، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان زنجان، کتابداران و کارکنان بازنشسته‌ی کتابخانه‌های عمومی، کتابخوانان نمونه، شهرداران، فرمانداران، اعضای فعال گروه‌های عصر کتاب، برندگان مسابقات کتابخوانی و ... با اهدای لوح، قدردانی شد.
منبع : سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان

 

 

 

پاسخ دهید

1 نظر

BHW  ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۱۱:۳۸:۰۴

I am curious to find out what blog system you have been working with? I'm experiencing some minor security issues with my latest website and I'd like to find something more secure. Do you have any recommendations?

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!