تبلیغات

ديدار كتابداران كتابخانه هاي عمومي استان زنجان با نماينده محترم ولي فقيه دراستان و امام جمعه معزز زنجان

ديدار كتابداران كتابخانه هاي عمومي استان زنجان با نماينده محترم ولي فقيه دراستان و امام جمعه معزز زنجان

 

در ديدار با كاركنان كتابخانه‌هاي عمومي استان زنجان عنوان شد:

كتابداران، پاسدار گنجينه‌هاي ارزشمند بشري هستند.

 

نماينده محترم ولي فقيه دراستان و امام جمعه معزز زنجان روز يكشنبه 14 اسفند در ديدار با كتابداران كتابخانه‌هاي عمومي استان زنجان گفت: همان‌طور كه در هر كشوري، پشتوانه‌هاي آن توسط افرادي حفظ مي‌شود، كتاب‌داران نيز به عنوان پاسداران گنجينه‌هاي ارزشمند بشري، وظيفه حفظ اين گنج گران‌ بها را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي در اين ديدار افزود: با توجه به آمار ارائه شده از وضعيت كتابخواني در سطح استان و راه طولاني پيش رو جهت رسيدن به وضعيت مطلوب، تلاش نرم‌افزاري و سخت‌افزاري فراواني در راستاي ايجاد فرهنگ كتابخواني و مسائل عمراني ساخت كتابخانه‌ها بايد صورت گيرد.

 وي افزود: با نگاهي اجمالي به زندگي خانواده‌ها در كشورهاي پيشرفته، مي‌توان نقش مطالعه را در بين تك‌تك اعضاء اين خانواده‌ها به وضوح مشاهده كرده و فضاي علمي و فرهنگي حاكم بر برخي از اين خانواده‌ها را به روشني حس كرد، در حالي كه متأسفانه فرهنگ مطالعه در بين كشورهاي جهان سوم، هنوز به ميزان مطلوب رواج نيافته است.

امام جمعه زنجان، اوصاف و ارزش‌هاي كتاب و كتابخواني را فراتر از سرانه حال حاضر كتاب و كتابخواني در كشور دانست و ابراز كرد: بايد تلاش مسئولان بخش كتابخانه‌هاي عمومي در راستاي مطرح كردن كتابخواني به عنوان فرهنگ عمومي افزايش يافته و بسترها و زمينه‎‌هاي افزايش ميزان مطالعه در خانواده‌هاي ايراني را مهيا سازند.

 حجت‌الاسلام و المسلمين خاتمي تصريح كرد: همان‌طور كه در هر كشوري، پشتوانه‎‌هاي آن ملت توسط افرادي، حفظ مي‌شوند، كتابداران نيز به عنوان پاسداران گنجينه‌هاي ارزشمند بشري، وظيفه حفظ اين گنج گران‌بها را بر عهده دارند.

 نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان تأكيد كرد: استان زنجان با پرورش انديشمندان، شعرا، اديبان و مردان قلم بزرگ و مطرح در سطح كشور، سابقه و تاريخچه‌اي كهن و پرافتخار در زمينه توجه به امر مطالعه و مباحث مرتبط با آن داشته و بايد امروز با تكيه بر اين تاريخ كهن، در جهت توسعه كمي و كيفي اين امر تلاش مضاعف صورت گيرد.

 وي، حضور حماسي مردم در انتخابات 12 اسفندماه را نشانه احساس مسئوليت و پايبندي آنان به نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: مردم با ايستادگي در مقابل تبليغات كشورهاي غربي و تحريم‌هاي جهاني، از دين و كشور حفاظت كرده و به اين صورت، جهاد خويش را ادا كردند.

 در ادامه اين نشست، احمدخاني مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان زنجان با اشاره به اينكه نهاد كتابخانه‌هاي عمومي از سال 82 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جدا شده است، ابراز كرد: از زمان استقلال اين نهاد از وزارت ارشاد، وضعيت نيروي انساني، نوسازي ساختمان‌هاي قديمي، اعتبارات عمراني و كتاب كشور رو به بهبود گذاشته و تا به امروز تلاش‌هاي فراواني در راستاي ارتقاء فرهنگ كتابخواني در بين مردم صورت گرفته است.

 محمدربيع احمدخاني تصريح كرد: طي دو سال گذشته، دو ديدار با مقام معظم رهبري از سوي كاركنان نهاد كتابخانه‌هاي عمومي صورت گرفته است كه در ميان محورهاي 50 گانه فرمايشات ايشان، عدم رضايت مقام معظم رهبري از وضعيت موجود در توليد، توزيع و تبليغ كتابخواني، بسيار مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

 مديركل كتابخانههاي عمومي استان زنجان، ضمن مقايسه وضعيت بخش نرم‌افزاري و سخت‌افزاري كتابخانههاي استان از سال 84 تا به امروز، اظهار كرد: تعداد كتاب‌هاي موجود در كتابخانه‌هاي استان با 130 درصد رشد، از 326 هزار جلد به 800 هزار جلد رسيده، اعضاء فعال در كتابخانه‌ها با 180 درصد رشد، از 15 هزار و 800 نفر به 52 هزار نفر رسيده‌اند و 4 باب كتابخانه عمومي خيرساز به تعداد كتابخانههاي عمومي استان افزوده شده است.

 احمدخاني تصريح كرد: با وجود سهم 4/1 درصدي استان زنجان از كل جمعيت كشور، 6/2 درصد از كل كتابخانه‌هاي عمومي كشور، از آن استان زنجان است كه اميدواريم با فعاليت افراد متخصص و برگزاري همايش‌هاي مختلف در جهت ارتقاء اين ميزان گام‌هاي مؤثري برداريم.

منبع : سایت اداره کل کتابخانه های استان زنجان

پاسخ دهید

4 نظر

Louis  ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۲:۳۵

I used to be able to find good info from your blog posts.

Jimmie  ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۰۴:۲۷:۲۷

Hi there it's me, I am also visiting this site daily, this web page is actually fastidious and the viewers are in fact sharing fastidious thoughts.

Deena  ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۰۶:۱۹:۲۳

Right here is the perfect web site for everyone who wishes to understand this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject that has been written about for many years. Wonderful stuff, just great!

Larue  ۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۴۵:۳۷

Does your site have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like to send you an e-mail. I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it grow over time.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!