تبلیغات

اخبار ادبي و هنري

اخبار ادبي و هنري

تصميمات اعضاي شوراي عالي سينما درباره انحلال خانه سينما
تصميمات جلسه كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما در خصوص انحلال خانه سينما اعلام شد. به گزارش روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما در تاريخ 10دي با حضور اكثريت اعضا تشكيل شد و با توجه به مصوبه شوراي فرهنگ عمومي مبني بر غيرقانوني بودن فعاليت موسسه خانه سينما و انحلال قريب الوقوع آن موسسه، مقرر شد:
1- در اجراي ماده (هشت) آيين نامه شوراي عالي سينما «كارگروه ساماندهي امور تشكل هاي صنفي سينمايي» ذيل كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما با حضور جمعي از معتمدين و فعالان اهالي سينما تشكيل شود تا در صورت انحلال خانه سينما نسبت به تحويل اموال و اسناد، حسابهاي بانكي و دفاتر قانوني آن به كارگروه مزبور اقدام قانوني لازم را به عمل آورد.
2- با توجه به ظرفيت و سازوكارهاي قانوني كافي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيشنهاد مي شود جهت حل و فصل مشكلات قانوني خانه سينما و موضوع انحلال از طريق اختيارات قانوني اين وزارتخانه اقدام شود و اقدامات لازم براي استرداد شكوائيه دفتر حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شود.
3- پيرو مصوبه شوراي عالي سينما و تهيه پيش نويس لايحه نظام صنفي سينما، سازوكار قانوني مناسب براي تشكيل و ارتقاي نقش تشكل هاي صنفي قانونمند و فراگير سينمايي در «كارگروه ساماندهي امور تشكل هاي صنفي سينمايي» تهيه و براي تصويب به شوراي عالي سينما پيشنهاد شود.
4- به جهت اطمينان بخشي به آحاد سينماي ايران وظايف و ساختار سازماني مناسب براي تكريم و تامين اهالي سينما و حمايت از تشكل هاي صنفي سينمايي در سازمان امور سينمايي كشور (معاونت سينمايي و سمعي و بصري فعلي) پيش بيني شود.
رحيم پور ازغدي در جشنواره فيلم عمار:
بايد هزينه هاي سينماي ديني و اسلامي را پرداخت
حسن رحيم پور ازغدي در سخناني با اشاره به ضرورت هاي لازم براي سينماگر اسلامي از جمله آگاهي ديني، التزام ديني و هنرمندانه و مخاطب شناس بودن، گفت: بايد دوگانگي اسلامي سكولاري موجود را از بين برد و هزينه هاي سينماي ديني و اسلامي را پرداخت.
به گزارش فارس، حسن رحيم پور ازغدي در سخناني در دومين جشنواره مردمي فيلم عمار خطاب به برگزاركنندگان و حاضران در جشنواره عمار گفت: شما بدون درنظر گرفتن كليشه هاي غرب و شرق كار مي كنيد و بدانيد انقلاب از طريق خط شكني هاي آدم هاي غيررسمي رشد كرده و به پيروزي رسيده است. وي افزود: اگر منتظر بخش هاي رسمي مي مانديم هيچ اتفاقي نمي افتاد و همه از مسير رسمي و كليشه اي حركت نكردند بلكه به جاده خاكي زدند و پيروز شدند.
رحيم پور ازغدي همچنين گفت: انقلاب ما كلاسيك نبود، جنگ ما كلاسيك نبود و آنها كه وارد جنگ شدند نمي دانستند جنگ چيست و اگر جنگ ما كلاسيك مي بود شكست مي خورديم. وي افزود: در سينما نيز منتظر سينماگران رسمي و هنرمندان اتوكشيده نبايد ماند و عتاب و خطاب هايي كه به آنان مي شود كه چرا شما عمارگونه فيلم سازي نمي كنيد توقع اضافي است و مطالبه از چنين افرادي مطالبه مالايطاق است و ظرفيت آنها همين است. اما جشنواره عمار نوعي خط شكني در عرصه سينما است.
عضو شوراي انقلاب فرهنگي ادامه داد: سينماي ديني امري مشكل است و اين مشكل، مشكل عرضي است كه برمي گردد به گفتمان حاكم بر سينما و نبود تربيت هنري ديني و اين البته مي تواند ورود به سينما را تا حد محال پيش ببرد اما به هرحال اين مشكل، ذاتي سينما نيست.
وي خواندن كتابهاي شهيد آويني و مددپور را ضروري دانست و افزود: آنها پيشتازان انقلاب در نظريه پردازي اسلامي هنر و سينما هستند.
وي با اشاره به انقلاب هاي اخير در جهان عرب تاكيد كرد: انقلاب هاي اخير تشنه نظام سازي و تئوري هاي ايراني هستند و شما بايد هويت جمعي انقلابي داشته باشيد و بدانيد اگر كار كنيد به سرعت جهاني مي شويد.
ضرغامي: ايران كانون تحولات بيداري در سراسر دنياست
رئيس رسانه ملي در جمع سفرا و روساي نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور گفت: ايران كانون تحولات بيداري اسلامي در منطقه و بيداري جهاني در سراسر دنيا است. به گزارش فارس، عزت الله ضرغامي افزود: منظور از «مرابطه» در آيه آخر سوره آل عمران «مرزباني» است و به حسب روايات وارده شامل هر نوع مرزباني اعم از نظامي، عقيدتي، سياسي و فرهنگي است و سفرا خط مقدم پيكار با استكبار جهاني و مرزباني از انقلاب اسلامي هستند.ضرغامي با اشاره به عملكرد رسانه ملي از شروع بيداري اسلامي در منطقه گفت: شبكه هاي برون مرزي رسانه ملي پا به پاي بيداري جهاني حركت كرده و در برخي مقاطع نقشي بي بديل ايفا كرده اند.
رئيس سازمان صداوسيما افزود: آمريكايي ها در مقابل بيداري جهاني غافلگير شده اند و بسياري از اقدامات آنها منفعلانه است و به هيچ وجه نتوانسته اند در هيچ نقطه اي از جهان آن را به نفع خود مديريت كنند. ضرغامي با اشاره به اهميت اقدامات رسانه اي در جنبش عظيم جهاني گفت: ديپلماسي رسانه اي بدنه اصلي ديپلماسي عمومي است و سفرا بايد به طور حرفه اي به اين مهم بپردازند.

 

منبع: روزنامه کیهان  http://kayhannews.ir/901012/3.htm#other320

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!