تبلیغات

جشن ميلاد مسيح در بيت ‌لحم + تصاوير

جشن ميلاد مسيح در بيت ‌لحم + تصاوير

انتظار مي‌رود حدود 90 هزار تن براي شرکت در مراسم ويژه کريسمس به اين شهر فلسطيني در کرانه غربي سفر کنند.
کد خبر: ۲۱۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دي ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
هزاران گردشگر براي گذراندن ايام كريسمس در جايي كه گفته مي‌شود محل تولد عيسي مسيح (ع) است، در شهر بيت‌لحم واقع در كرانه باختري جمع شدند.

به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي ميل، انتظار مي‌رود حدود 90 هزار تن براي شرکت در مراسم ويژه کريسمس به اين شهر فلسطيني در کرانه غربي سفر کنند.
از جمله اين مراسم حضور در مراسم عشاي رباني در نيمه شب در کليساي «المهد» است که گفته مي‌شود عيسي مسيح (ع) در آنجا متولد شده است. اين منطقه 1700 سال قبل به كليسا تبديل شد.

در بيرون ساختمان اين کليسا و در ميدان مرکزي شهر، درخت کريسمس 15 متري قرار داده شده که محلي مناسب براي جشن و پايکوبي جهانگرداني است که به اين شهر سفر کرده‌اند.
کليساي المهد يکي از مقدس‌ترين مکان‌ها براي مسيحيان است. اين کليسا از سوي «سنت ژوستين» در قرن دوم به عنوان زادگاه عيسي مسيح(ع) شناسايي شد. کليساي اوليه در 333 پس از ميلاد مسيح توسط امپراتور کنستانتين تکميل شد. اين کليسا در اوايل قرن ششم ميلادي بر اثر آتش سوزي تخريب شد اما بار ديگر در حد فاصل سال‌هاي 527 تا 565 تحت حکومت امپراتور ژوستينين بازسازي شد.

امروز اين کليسا تحت کنترل کليساي ارمني، کليساي کاتوليک و کليساي ارتودوکس يونان است.
ويکتور بطارسه، شهردار شهر بيت لحم ابراز اميدواري کرده که اين جشن‌ها بتواند فلسطينيان را به رويايشان در مورد تشکيل يک کشور مستقل نزديک کند.

وي گفت: با شرکت در مراسم کريسمس اميدواريم که در آينده نزديک اين حق را داشته باشيم تا کشور دموکراتيک و سکولار فلسطين را در سرزمين فلسطينيان ايجاد کنيم. شايد به همين دليل است که اين کريسمس، کريسمسي ويژه و منحصر به فرد است.

بسياري از ساکنان بيت لحم نسبت به شکست در دستيابي به توافق صلحي بين اسرائيل و فلسطين ابراز نگراني کرده‌اند.
رژيم صهيونيستي با ايجاد موانع و ايست‌هاي بازرسي راه‌هاي ورودي به شهر را تحت کنترل دارد. ساکنان بيت لحم مي گويند موانع ايجاد شده در اطراف اين شهر، بر زندگي آنها تاثير گذاشته است.

برخي، محدوديت‌هاي اعمال شده از سوي رژيم صهيونيستي را مهمترين عامل خروج مسيحيان از بيت لحم مي‌دانند.
در سال‌هاي اخير در بيت لحم نگراني‌هاي امنيتي و همچنين نصب حصار توسط رژيم صهيونيستي كه يک ديوار بلند هشت متري است و شهر را از بيت المقدس جدا مي‌کند، بسياري را از شرکت در اين مراسم منصرف کرده است.

منبع : تابناک

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!