تبلیغات

مقررات عمومي كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران

مقررات عمومي كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران

1.كتابخانه ملي جزء ميراث ملي و فرهنگي كشور است ، و نگهداري و حفظ آن وظيفه همگان مي باشد لذا با اعمالي چون خدشه دار كردن ميز و صندلي، آسيب رساندن به كتابها و منابع كتابخانه ، هر نوع خط كشي و علامت گذاري در منابع ، گذاشتن هر نوع وسيله از جمله قلم و... بين صفحات كتابها ، اختلال در سيستم هاي رايانه اي و موارد مشابه علاوه بر لغو عضويت ، برخورد قانوني نيز خواهد شد.
2.مجموعه منابع كتابخانه ملي به استثناي برخي از منابع كتابخانه عمومي، صرفاً براي استفاده در تالارهاي مطالعه است و به خارج از كتابخانه امانت داده نمي شود.
3.كتابهاي هر تالار مخصوص مطالعه همان تالار است و جابجايي كتاب و نشريه در بين طبقات و تالارها ممنوع مي باشد..
4.استفاده از كارت عضويت فقط براي صاحب كارت مجاز بوده و هرگونه جابجايي يا استفاده از كارت ديگران ممنوع مي باشد (اسكن ، كپي يا زيراكس از كارت ممنوع است).
5.اعضاء محترم كتابخانه فقط با ارائه كارت عضويت از خدمات كتابخانه بهره مند مي شوند.
6.رعايت كامل پوشش اسلامي و حفظ شئونات فرهنگي ، ديني و اجتماعي در محيط كتابخانه و تالارهاي مطالعه الزامياست.
7.استعمال دخانيات در داخل ساختمان و محوطه كتابخانه اكيداً ممنوع است.
8.رعايت سكوت و ايجاد آرامش لازمه مطالعه و تحقيق است بنابراين حفظ سكوت در سالن ورودي و تالار هاي مطالعه الزامي مي باشد.
9.استفاده از تلفن همراه در تالار ورودي و تالارهاي مطالعه ممنوع مي باشد بنابراين لازم است در هنگام ورود تلفن همراه خود را به حراست تحويل دهيد.
10.همراه داشتن هرگونه مواد خوراكي و آشاميدني و تنقلات در سالن ورودي و تالار هاي مطالعه ممنوع است, جهت خوردن و آشاميدن هر نوع خوراكي و تنقلات به كافي شاپ كتابخانه مراجعه نماييد.
11.همراه داشتن كيف ، كتاب ، دفتر ، و جزوه ، ماژيك و هرگونه وسايل شخصي در تالارهاي مطالعه ممنوع است . كتابها و جزوات شخصي خود را به حراست تحويل دهيد.
12.مراجعه كنندگان محترم به تالارها صرفأ مي توانند مداد، چند برگ كاغذ سفيد و  رايانه شخصی ( با هماهنگي مسئولان ذيربط)  همراه داشته باشند.
13.مراجعه كنندگان به تالار مطالعه كتابخانه عمومي مي توانند يك جلد كتاب و 40 برگ جزوه (با هماهنگي مسئولان ذيربط) همراه داشته باشند.
14.هرگونه كپي و عكسبرداري از منابع كتابخانه بدون داشتن مجوز ممنوع است.
15.ورود افراد همراه به كتابخانه به جز براي معلولان و نابينايان ممنوع مي باشد.
16. تردد و تجمع بيش از حد معمول در سالن ورودي و تالارهاي مطالعه ممنوع مي باشد.
17.كليه كتابها و منابع اطلاعاتي كه بدون حضور عضو (حداكثر تا 30دقيقه) بر روي ميزهاي مطالعه قرار داده شده اند توسط مسئولين تالارها گردآوري و به مخازن تحويل داده مي شوند.
18.خروج كتابها و ساير منابع كتابخانه ممنوع بوده و علاوه بر لغو عضويت پيگرد قانوني دارد.
19.عدم رعايت مقررات كتابخانه موجب ابطال كارت عضويت شده و مراتب به خانواده عضو و دستگاه معرفي كننده اعلام و گزارش تخلف جهت پيگرد قانوني به مراجع ذيصلاح ارسال خواهد شد.
منبع سایت کتابخانه ملی (سازمان اسناد) جمهوری اسلامی ایران

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!