تبلیغات

تا پايان امسال صورت مي گيرد؛راه اندازي يكهزار ايستگاه مطالعه در شهرهاي كشور

تا پايان امسال صورت مي گيرد؛راه اندازي يكهزار ايستگاه مطالعه در شهرهاي كشور

دبير كل نهادكتابخانه هاي عمومي از راه اندازي يكهزار ايستگاه مطالعه تا پايان امسال در شهرهاي مختلف كشور خبرداد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان فارس،منصور واعظي صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله نخست اين طرح، از بهمن ماه امسال در مكان هاي عمومي و پرجمعيت شهرها با ايجاد 300 ايستگاه آغاز مي شود و اميدواريم تا پايان امسال آن را به يكهزار ايستگاه افزايش دهيم.
واعظي بيان داشت: در هر ايستگاه 15 كتاب پرمخاطب در زمينه هاي كودك،نوجوان و عمومي با موضوع هاي مختلف كودك،نوجوان،شعر،طنز،خانه و خانواده،تربيت فرزندان و ساير موضوع ها قرار داده مي شود.
وي ادامه داد: ايستگاه هاي مطالعه در نقاط عمومي و شلوغ شهرها از جمله ايستگاه هاي مترو،پايانه هاي مسافربري،بيمارستان ها و حتي برخي بانك هاي شلوغ نصب مي شود.
دبيرشوراي فرهنگ عمومي كشور ابراز داشت: بر اساس اين طرح علاقه مندان به كتاب و كتابخواني مي توانند كتاب هاي موجود در ايستگاه ها را برداشته يا در همان محل تعيين شده مطالعه كرده و يا آن را پس از مطالعه در منزل به يكي از ايستگاه هاي نزديك كتابخواني و يا كتابخانه هاي عمومي تحويل دهند.
دبيركل نهادكتابخانه هاي عمومي كشور تصريح كرد: هر 10 ايستگاه را به كتابخانه هاي عمومي وصل مي كنيم و اميدواريم مردم با مطالعه كتاب ها آن را براي استفاده ديگران بازگشت دهند.
وي با بيان اينكه كتابداران موظف به سركشي از اين ايستگاه ها و جايگزيني كتاب هاي جديد هستند خاطرنشان كرد: مهم ترين هدف ما ترويج فرهنگ كتابخواني است و با اين روش ميانگين استفاده از كتاب افزايش يافته و در سال 80 عنوان كتاب جديد نيز ارايه مي شود.
واعظي همچنين با ارائه آماري از وضعيت سرانه مطالعه كتاب در كشورمان ابراز داشت: بر اساس آمارهاي موجود سال گذشته سرانه مطالعه به 79 دقيقه رسيده و نسبت به سال گذشته آن تنها سه دقيقه افزايش يافته است.
دبيركل نهادكتابخانه هاي عمومي كشور ادامه داد: با آمار موجود كشور ايران در مقايسه با كشور هاي شمالي منطقه همانند گرجستان و روسيه عقب است.
به گزارش خبرنگار فارس،آمار موجود سرانه مطالعه كتاب نشان مي دهد كه در اين زمينه از رشد قابل توجهي برخوردار نيستيم و با توجه به تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب اين موضوع بايد تقويت شود و سرانه مطالعه در كشور ما افزايش يابد.
 منبع نهاد کتابخانه های عمومی کشور

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!