تبلیغات

داستان مادري كه 5 فرزندش در برابر ديدگانش جان دادند + فيلم

داستان مادري كه 5 فرزندش در برابر ديدگانش جان دادند + فيلم

سومالي سرزمين مرگ
داستان مادري كه 5 فرزندش در برابر ديدگانش جان دادند + فيلم

خبرگزاري فارس: يك زن در سومالي كه پنج فرزندش در مقابل ديدگانش براثر گرسنگي و تشنگي جانشان را از دست داده بودند، تاكيد كرد كه سختي اين درد را تنها مادران درك مي‌كنند.

به گزارش مانيتورينگ فارس، همزمان با ادامه بحران قحطي در سومالي رسانه‌هاي دنيا هر روز داستان غم انگيزي را از اين منطقه بحران زده به نمايش مي‌گذارند.

شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي از اين زن مسلمان كه "بتول حسن " نام داشت و با صدايي بغض آلود گفت: عبدالله، حسن، محمود، يوسف و فاره نام فرزندانم بود كه همگي در مدت كوتاهي جان خود را از دست داده‌اند.

بتول حسن با بيان اينكه اين كودكان يك به يك در مسير حركت از جنوب به سمت موگاديشو بر اثر تشنگي، گرسنگي و بيماري در برابر ديدگان وي جان خود را از دست داده‌اند، ابراز داشت: جسد فرزندانم را تنها در صحرا دفن كرده‌ام و اكنون نمي‌دانم ديگر اجسادشان كجاست.

اين مادر رنج ديده كه شوهرش را در جنگ داخلي سال ها قبل از دست داده بود و به تنهايي فرزندان يتيم خود را بزرگ كرده بود ، گفت نمي‌توانم احساسات خودم را بيان كنم.

اين زن رنج درحالي كه مي‌گريست، ابراز داشت: احساس مرا تنها مادري درك مي‌كند كه فرزندي را از دست داده باشد ولي من 5 فرزند يتيمم را ديدم كه يك به يك در دستانم جان دادند و نتوانستم كمكي به آنها بكنم؛ توصيف اين حال سخت است.

مجري الجزيره كه از حرف‌هاي اين زن منقلب شده بود، گفت: "گريه مي‌كند و تنها گريه او را آرام مي‌كند، او نمي‌تواند فراموش كند كه چه آينده‌اي در انتظار ديگر فرزندانش است، آينده اي كه با گرسنگي، مرگ و آوارگي آميخته خواهد بود.
بتول حسن در ادامه با تشكر از خيرين و نيكوكاران مسلماني كه به وي كمك كرده‌اند، نجات جان خود را مديون كمك‌هاي بشردوستانه به يومالي دانست.

خبرنگار الجزيره درحالي كه در بين چادرهاي حقير مردم سومالي قدم مي زد، گفت‌: اين داستاني است كه مي‌توان شبيه به آن را در داخل هريك از اين چادرها شنيد كه اعضاي خانوادهايشان را از دست داده‌اند.

سازمان ملل در گزارش اخير خود اوضاع در سومالي را فاجعه خواند و خواستار كمك‌هاي فوري بشردوستانه به قحطي‌زدگان اين كشور شد.

براساس گزارش سازمان ملل جان 12 ميليون نفر درپي قحطي و شيوع بيماري در شاخ آفريقا با خطر مواجه است كه در اين بين 2 ميليون كودك هستند كه بيشتر سايه مرگ را احساس مي‌كنند.

جمهوري اسلامي ايران در ادامه كمك‌هاي بشر دوستانه به مردم قحطي زده سومالي دومين محموله‌ كمك‌هاي خود را توسط جمعيت هلال احمر به وزن 40 تن به اين كشور روانه كرد.

منبع : خبرگزاری فارس

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!