تبلیغات

جلسه انجمن

جلسه انجمن

بسمه تعالی

 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش سجاسرود مورخ 24/12/89 طبق دعوتنامه شماره 114/89 مورخ 22/12/89 در محل بخشداری  تشکیل شد. پس از اعلام رسمیت جلسه و تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید دستور جلسه به شرح ذیل قرائت گردید:

دستور جلسه:

1- گزارشی از عملکرد کتابخانه در سال 1389

2- راههای ترویج فرهنگ مطالعه

3- سایر موارد

خلاصه مذاکرات:

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش سجاسرود در سال 89 به ریاست محمدی بخشدار محترم و رییس انجمن کتابخانه های عمومی و سایر اعضای انجمن در محل بخشداری تشکیل شد.

بخشدار محترم بخش سجاسرود ضمن خیر مقدم به اعضای انجمن و نثار درود و صلوات به روان پاک شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی و روح پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و تبریک فرا رسیدن عید نوروز نظراتی را در خصوص بحث مطالعه بیان فرمودند.

محمدی در ادامه پیشنهاد ترویج آثار حضرت امام(ره) در محل مناسب جهت آشنایی افراد جامعه را ایراد و به عدم هویت معماری اسلامی در مساجد و حتی نبود تندیس شخصیتهای مهم علمی فرهنگی و هنری در میادین شهرانتقاد نمودند.  

موسوی مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده  ضمن تقدیر و تشکر از اعضای انجمن و قرائت دستور كار جلسه گزارش عملکرد کتابخانه در سال 89 را به اطلاع اعضای انجمن رساند.

در ادامه موسوي به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص توسعه فرهنگ كتابخواني كه فرمودند "كتابخواني بايد مثل خوردن و خوابيدن و ساير كارهاي روزمره در زندگي مردم وارد شود" اشاره و خواستار اهميت دادن تمامی دستگاههای اجرایی به کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان و بخش شد.

ايشان به تهيه كتب مورد نیاز مراجعین به کتابخانه ها از طریق طرح کتاب من اشاره و گفت جهت شناسایی این طرح  تبلیغات وسیع در سطح شهرستان لازم است که صورت پذیرد. 

جناب آقای ذوالقدر ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه ها ضمن تقدیر و تشکر از اعضای انجمن و تبریک فرا رسيدن عید باستاني نوروز به بحث کمیته فرهنگ .هنر و رسانه اشاره نمودند و خواستار جمع بندی طرحها و پیشنهادات در این خصوص جهت جذب اعتبار را شدند.و سپس افزودند این طرحها باید دقیق،علمی ،کاربردی بوده و برآورد هزینه ها نیز مشخص شود.

ایشان به برگزاری جشنواره نوروز در زادگاهم و فراخوان عکس با عنوان عکس یادگاری با امام رضا(ع) نیز اشاره کردند و قول مساعد در خصوص برگزاری این نمایشگاهها در سطح بخش سجاسرود را دادند.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی  از اختصاص کتاب به کتابخانه های باز که در محیط ادارت ، مساجد و...قرار دارد خبر داد و افزود این امر نیز یکی از برنامه هایی است که می تواند در گسترش فرهنگ مطالعه موثر واقع شود.

   سپس آقای ابوالفضل رفيعي ازكارشناسان  اداره آموزش و پرورش منطقه سجاسرود پيشنهاد برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح گسترده و برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع نمایشگاه  عکسهای قدیمی را مطرح نمودند.

  در ادامه زین العابدین مظفری دبیرآموزش و پرورش  و عضو میهمان جلسه نیز پیشنهاد عضویت رایگان ، برگزاری جلسات انجمن دانش آموزی در کتابخانه، توزیع کتاب در بین نمازگزاران در مساجد رامطرح نمودند.

  در پايان  موارد ذیل به تصویب اعضاء جلسه رسید.

 

مصوبات جلسه:

1- مصوب گردید  طرحها و پروژه های فرهنگی مفید و قابل اجراء به بخشداری ارسال و بخشدار محترم نيز پس از جمع بندی به کمیته فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ارسال نماید.

2- مصوب شد تبليغات طرح کتاب من به صورت گسترده در سطح شهرستان  توسط امور کتابخانه ها انجام پذیرد.

 3- مصوب شد نمایشگاه عکس نوروز در زادگاهم  پس از برگزاری در شهرستان در محل کتابخانه برگزار گردد.

4-  مصوب شد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كتابهايي را  به مساجد  روستاهاي بولاماجي ،چنگور، سیمان و زوینق اختصاص داده تا در بین نمازگران توزیع شود.

5- مصوب شد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کتب در خواستی توسط  ادارت ، مساجد و... که دارای کتابخانه باز می باشند را تامین نماید.

 6- مصوب شد فراخوان جمع آوری عکس جهت برگزاری نمایشگاه عکسهای قدیمی در سطح شهر توسط آموزش و پرورش و کتابخانه انجام گیرد.

 جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) پایان پذیرفت.

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!