تبلیغات

خبر

خبر

احتمال ادغام کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه ها


تیجه قطعی تصمیم شورای عالی اداری كشور مبنی بر ادغام سازمان اسناد و كتابخانه ملی و نهاد كتابخانه‌های عمومی تا یك ماه دیگر اعلام می‌شود. علی‌اكبر اشعری، عصر 25 دی 1389 از ریاست سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران كناره‌گیری كرد و رییس جمهور، هنوز معاون جدید خود و رییس تازه این نهاد را معرفی نكرده است.به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، ادغام سازمان اسناد و كتابخانه ملی در نهاد كتابخانه‌های عمومی منوط به تصمیم نهایی شورای عالی اداری كشور است.
اكنون بحث‌های مختلفی درباره این ادغام مطرح است و مخالفان و موافقان نظرهای مختلفی را ابراز می‌كنند.
اشتراك وظایف كتابخانه ملی و نهاد كتابخانه‌ها در نمایه‌سازی، رده‌بندی كتاب‌ها و امور پژوهشی و اشتراك در اهداف تعیین شده برای این دو نهاد در عین لحاظ شدن اهداف خاص برای سازمان اسناد و كتابخانه ملی، توجیه‌كننده ادغام این دو نهاد به نظر می‌رسد.
اكنون 2 هزار و 500 كتابخانه عمومی زیر پوشش نهاد كتابخانه‌ها اداره می‌شوند و در تمام استان‌ها واحدهای مستقل نهاد در قالب اداره كل فعالیت می‌كنند.
از سوی دیگر با توجه به وجود 10 هزار نسخه كتاب خطی در مجموعه كتابخانه‌های عمومی، ادغام كتابخانه ملی با داشتن گنجینه عظیم نسخ خطی می‌تواند به حفظ و نگهداری نسخ خطی كتابخانه‌های عمومی كمك كند.
 منصور واعظی، اكنون دبیر كل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور است و احتمال می‌رود با ادغام این دو سازمان، واعظی عهده‌دار مسوولیت نهاد ادغام شده باشد.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!